ghasemimehr

امروز تلاش میکنم تا فردایی بهتر از امروز را تجربه کنم.

ghasemimehr

امروز تلاش میکنم تا فردایی بهتر از امروز را تجربه کنم.

من به اینی که هستم افتخار میکنم اما اکتفا نه.

گزارش جلسه ی دوم درس تکنولوژی های ارتباطی

صبح دوشنبه 25 بهمن 1395بود ودومین جلسه ی درس تکنولوژی های ارتباطی با تقریبأ 40 دقیقه تأخیر شروع شد.برف می بارید و من و چند نفر از دوستانم و همینطور استاد با تأخیر رسیده بودیم.اما با فاصله ی کمی از ورود استاد به کلاس، درس شروع شد.در همان ابتدای بحث استاد گفتند که تمایل دارند و پیشنهاد می کنند که درس هایی از قبیل تکنولوژی های ارتباطی به صورت عملی تدریس شود .و دانشجویان نیز از این روش تدریس استقبال کردند.استاد دهکردی ، اشاره ای کوتاه به تاریخچه ی رسانه های ارتباطی داشتند و  از تصویر های درون غارها و اختراع خط و زبان و بعد از آن تلگراف  و کد مورس(متشکل از نقطه و خط) و ... صحبت کردند . و حتی  کد مورس علامت درخواست کمک (SOS) را به این صورت( ..._ _ _...) نوشتند.و پس از آن به سراغ رسانه های جدید ارتباطی رفتند. با اینکه دانشجویان رشته ی ارتباطات بودیم اما اسم بعضی از رسانه ها و اپلیکیشن ها برایمان جدید و ناآشنا بود. استاد اسامی تکنولوژی های جدید ارتباطی را روی وایت برد لیست کرد و در مورد هرکدام توضییح   می دادند و نظر دانشجویان را در مورد هر کدام می پرسیدند و اینکه ایا قبلأ از آن تکنولوژی استفاده کرده اند یا نه؟!  استاد چندین بار دو نکته را یادآوری کردند اول اینکه باید با این تکنولوژی ها آشنایی پیدا کرد و آنها را شناخت و نکته ی دیگر اینکه باید از این تکنولوزی ها استفاده کرد. در اشاره به تکنولوژی های جدید ارتباطی، استاد از وبلاگ گفتند و همچنین از تلگرام ،اسکایپ ، فیس بوک، توییتر، یوتیوب، فید ریدر، پادکست، لینک دین و... نهایتأ ایجاد وبلاگ و تولید و انتشار گزارش هر جلسه ی درس در آن، ایجاد اکانت در یوتیوب، اسکایپ و توییتر و همچنین پرینت کد مورس فارسی و انگلیسی به عنوان کار عملی جلسه ی آینده تعیین شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۹
فرخنده قاسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی