گزارش از جلسات درس تکنولوژی های ارتباطی،استاد دهکردی
گزارش جلسه ی دوم درس تکنولوژی های ارتباطی
صبح دوشنبه 25 بهمن 1395بود ودومین جلسه ی درس تکنولوژی های ارتباطی با تقریبأ 40 دقیقه تأخیر شروع شد.برف می بارید و من و چند نفر از دوستانم و همینطور استاد با تأخیر رسیده بودیم.اما با فاصله ی کمی از ورود استاد به کلاس، درس شروع شد.در همان ابتدای بحث استاد گفتند که تمایل دارند و پیشنهاد می کنند که درس هایی از قبیل تکنولوژی های ارتباطی به صورت عملی تدریس شود .و دانشجویان نیز از این روش تدریس استقبال کردند.استاد دهکردی ، اشاره ای کوتاه به تاریخچه ی رسانه های ارتباطی داشتند و از تصویر های درون غارها و اختراع خط و زبان و بعد از آن تلگراف و کد مورس(متشکل از نقطه و خط) و ... صحبت کردند . و حتی کد مورس علامت درخواست کمک (SOS) را به این صورت( ..._ _ _...) نوشتند.و پس از آن به سراغ رسانه های جدید ارتباطی رفتند. با اینکه دانشجویان رشته ی ارتباطات بودیم اما اسم بعضی از رسانه ها و اپلیکیشن ها برایمان جدید و ناآشنا بود. استاد اسامی تکنولوژی های جدید ارتباطی را روی وایت برد لیست کرد و در مورد هرکدام توضییح می دادند و نظر دانشجویان را در مورد هر کدام می پرسیدند و اینکه ایا قبلأ از آن تکنولوژی استفاده کرده اند یا نه؟! استاد چندین بار دو نکته را یادآوری کردند اول اینکه باید با این تکنولوژی ها آشنایی پیدا کرد و آنها را شناخت و نکته ی دیگر اینکه باید از این تکنولوزی ها استفاده کرد. در اشاره به تکنولوژی های جدید ارتباطی، استاد از وبلاگ گفتند و همچنین از تلگرام ،اسکایپ ، فیس بوک، توییتر، یوتیوب، فید ریدر، پادکست، لینک دین و... نهایتأ ایجاد وبلاگ و تولید و انتشار گزارش هر جلسه ی درس در آن، ایجاد اکانت در یوتیوب، اسکایپ و توییتر و همچنین پرینت کد مورس فارسی و انگلیسی به عنوان کار عملی جلسه ی آینده تعیین شد.