ghasemimehr

امروز تلاش میکنم تا فردایی بهتر از امروز را تجربه کنم.

ghasemimehr

امروز تلاش میکنم تا فردایی بهتر از امروز را تجربه کنم.

من به اینی که هستم افتخار میکنم اما اکتفا نه.

آیا می دانید oneNote  چیست؟ در آخرین جلسه ی سال 95 درس تکنولوژی های ارتباطی با امکانی آشنا شدم که قبلاً  گزینه ی آن را بارها در لپ تاپم دیده، اما طبق معمول هرگز از آن استفاده نکرده بودم. بارها پش آمده بود که از مطلبی عکس گرفته بودم و نمی دانستم چطور می توانم آن را ویرایش کنم یا خیلی کارهای دیگری که می توان روی یک متن انجام داد را روی آن اعمال کنم .  یا از مطلب یا کتاب یا هر نوشته ی دیگری فقط عکس داشتم و وقت یادداشت یا تایپ متن را هم نداشتم. اما یک شاهکار از آفیس به راحتی کار ما را راه می اندازد . و اینجاست که"وان نت " به کار می آید. و شما می تونید به راحتی در قسمت مایکروسافت آفیس لپ تاپ یا کامپیوتر به راحتی به این برنامه و امکان مهم دست یابید.  اگر با رفرنس دهی و پانوشت و ارجاع داخل متن و این قبیل امور مشکل دارید و نمی توانید انجام دهید من برنامه ی zotero را به شما پیشنهاد می کنم. متوجه هستم که گزارشم تا حدودی با تبلیغ هم مرز شده است.اما توصیه می کنم اگر دانشجو، محقق هستید و یا هر به هر نحوی با مقاله و کتاب و ... سروکار دارید این امکان را هم مد نظر داشته باشید و امتحان کنید. راستی  تا حالا پیش آمده که به نرم افزاری فکر کنید که بتواند فرمت متن های مختلف را تغییر دهید یا به هم تبدیل کنید. در این جلسه  نرم افزار کالیبر به ما معرفی شد که قابلیت های زیادی از جمله تغییر و تبدیل فرمت نوشته ها و مطالب به یکدیگر دارد.  همانطور که خودتان هم متوجه شده اید استاد چند نرم افزار و برنامه به ما معرفی کردند و در پایان جلسه هم دقایقی در مورد big data  یعنی داده های عظیم  صحبت کردیم و در توضییح این مفهوم استاد گفتند که منظور از داده های عظیم داده هایی است که اینقدر بزرگ و گسترده هستند که قابل اندازه گیری نیستند.مثلاً تعداد پست هایی که در یک بازه ی زمانی  خاص آپلود میشود. و ناگفته نماند در این جلسه همچنین به تمرین تایپ ده انگشتی پرداختیم. و  برای کار عملی استاد گفتند که باید   نرم افزارهایی که به شما معرفی کردم را نصب کنیم.

  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۷
فرخنده قاسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی