ghasemimehr

امروز تلاش میکنم تا فردایی بهتر از امروز را تجربه کنم.

ghasemimehr

امروز تلاش میکنم تا فردایی بهتر از امروز را تجربه کنم.

من به اینی که هستم افتخار میکنم اما اکتفا نه.

فضای ابری از جمله مفاهیمی بود که ما در ششمین جلسه از جلسات درس تکنولوژی های ارتباطی با آن آشنا شدیم. فضای ابری از سال 1950 به وجود آمد. در واقعیت فضای ابری همان شبکه ای بودن و وصل بودن کامپیوترها به یکدیگر در سراسر جهان است. انواع فضای ابری داریم، فضاهای ابری خصوصی مثل سیستم یا یک سرور در دانشگاه یا هر جای دیگر، فضاهای ابری عمومی مثل دراپ باکس و فضای ابری اجتماعی، و وقتی  فضای ابری اجتماعی به وجود می آید که ما مثلاً گوگل درایو یا هر چیز دیگری را به اشتراک بگذاریم. در فضای ابری با آسیب دیدن یک سرور مرکزی اتفاقی برای داده ها نمی افتد. چرا که هم سرورهای دیگر وجود دارند، هم نسخه ی بک آپ (Backup)  از داده ها و فایل ها وجود دارد. آیا می دانید حق برفراموشی در فضای مجازی چیست؟ حق برفراموشی یکی از موضوعات جدید و مناقشه برانگیزی هست که البته صاحبان جهان مجازی هنوز در حال بحث و بررسی در مورد این حق هستند . طبق این حق به کاربر اینترنت امکان پاک کردن تمام اطلاعات و هر آنچه که در فضای مجازی دارد داده می شود. در واقع تا وقتی که این امکان محقق نشود هرچند که ما اطلاعات خود در فضای مجازی را پاک کنیم اما هرگز به طور کامل پاک نمی شوند. اما اگر این اتفاق بیفتد و حق برفراموشی به کابران اینترنت داده شود واقعاً چه اتفاقی می افتد؟ همچنین در ششمین جلسه ی درس تکنولوژی های ارتباطی که در سال جدید(96) برگذار شد تعدادی از دانشجویان انتخاب شده اند تا برنامه ها و اپلیکیشن های دانشجویان کلاس را که قبل از این نصب  کرده بودند، بررسی کنند و گزارش این بررسی ها را به استاد تقدیم کنند. والبته آموزش تایپ ده انگشتی نیز طبق معمول تمرین و همچنین تکمیل شد. این بود گزارشی کوتاه از ششمین جلسه ی درس تکنولوژی های ارتباطی با تدریس دکتر دهکردی.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۰۲
فرخنده قاسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی